Jak napsat průvodní dopis

Tagy:

Datum vložení

vložen před 523 dny


Tak schválně, kdy jste byli naposled v cukrárně? A všimli jste si, že mezi všemi těmi dobrotami se vždy najde kousek, který má před ostatními slušný náběh? Netušíte? Já vám to sladké tajemství prozradím: Jde o karamelový větrník. Ten totiž nechybí na žádné správné cukrárenské účtence.

Jeden takový karamelový větrník najdeme i ve světě personalistiky a lidských zdrojů. Tipnete si, co by to mohlo být? Ano správně – životopis! Nikým neopomíjený, všemi opečovávaný. Vždy všude přítomný. Vyšperkovaný. Jenže je tu jedna potíž – bez životopisu se vaše žádost o práci neobejde, ale skvělý první dojem s ním neuděláte. Stejně jako s karamelovým větrníkem. První dojem se dělá jinak. Jak? Přece dobře napsanou žádostí o práci. Váš průvodní dopis je totiž první věc, kterou personalisté uvidí.

Jak odpovědět na pracovní nabídku

První dojem dvakrát neuděláte. Proto emailu, který odesíláte, věnujte stejnou péči jako sobě po ránu. Zvládli byste se do práce připravit za 60 sekund? Ne? Tak to vidíte. Váš email si zaslouží také více času.

Předmět emailu

Předmět emailu nevynechávejte – slouží k tomu, aby se adresát v emailech co nejrychleji zorientoval. A věřte, že dobře zvolený předmět je pro personalisty, kteří dostávají desítky až stovky emailů denně, požehnáním.

Klasickými předměty jako „Pracovní pozice – asistentka manažera“ nebo „Reakce na inzerát
– Asistentka manažera“ nic nezkazíte. Můžete však zvolit i méně obvyklé obraty, jako např. „Chci se stát se vaší příští asistentkou“ nebo třeba „Hledá se asistentka!“.

Oslovení

Šmrnc oslovení se v emailu nikdy neztratí. Působí osobněji, připraveněji, uctivěji. Jméno personalisty bývá často uvedeno na konci pracovního inzerátu. Pokud ho nenaleznete nebo si nejste jisti, zda jde o správného adresáta, oslovení raději vynechejte.

Tělo emailu

Jak nejlépe uděláte první dojem? Přece tak, že ukážete dobrou schopnost komunikace a dáte najevo svou motivaci. Dnes chtějí firmy nejen zaměstnance s odbornými znalostmi, ale hlavně ty, kteří danou práci opravdu vykonávat chtějí. Pamatujte, že vše se dá naučit, motivace však nikoliv. Proto firmy vítají pracovníky, kteří jsou motivováni, s otevřenou náručí.

Praktické ukázky, jak napsat průvodní dopis

1. Jak by to mohlo vypadat v případě formální společnosti

Hezký den, paní Nováková,

reaguji na Vámi inzerovanou pracovní nabídku na pozici asistentky manažera. Zaujala mě nejen náplň práce, ale také vaše firemní politika a kultura, proto bych touto cestou ráda projevila zájem stát se součástí vašeho pracovního kolektivu.

Ráda bych se alespoň v krátkosti představila: Jmenuji se Anna Králová a nyní pracuji na pozici sekretářky, kde zastávám roli administrativní podpory pro marketingové oddělení. Má současná profese vyžaduje vysoké komunikační a organizační schopnosti, které jsou nezbytné pro hladký chod celého oddělení. Věřím, že bych na základě svých dovedností mohla být spolehlivou oporou pro Vašeho manažera a zároveň tak získat příležitost rozvíjet svůj potenciál.

V příloze naleznete životopis, kde se o mých pracovních zkušenostech dozvíte více. Pokud Vás má odpověď zaujala, budu se těšit na odezvu.

Děkuji a přeji pěkný den,

Anna Králová.

2. Jak by to mohlo vypadat v případě neformální společnosti

Dobrý den do Firmy ABC!

V prvé řadě bych Vám chtěla poděkovat za Vámi vloženou poptávku, neboť věřte nebo ne, na poptávku podobného typu čekám už nějaký ten čas. A čekání se vyplatilo, protože jedna se konečně objevila!


Jaké jsou mé pracovní zkušenosti:

Aktuálně zastávám pozici sekretářky ve firmě BLABLA – na mé administrativní schopnosti se spoléhá celé oddělení.
Pracovala jsem jako recepční hotelu Slunce – telefonická, emailová i osobní komunikace se zákazníky byla mým denním chlebem.
Působila jsem na oddělení reklamací v renomovaném e-shopu – naučila jsem se, jak vycházet s klienty a vyřešit různorodé požadavky k oboustranné spokojenosti.

Co by vás mohlo zajímat:

Organizační dovednosti
mám v malíku – bez problému naplánuji služební cestu i obchodní jednání
S gramatikou si tykáme už nějaký ten čas – můžete se spolehnout, že vaši klienti nenajdou v emailech žádné hrubky.
Komunikační schopnosti zvládám na jedničku – se zákazníky vždy jednám s úsměvem.

 

Pokud shledáte, že bych pro Vaši organizaci mohla být přínosem, budu se těšit na odpověď. V příloze naleznete životopis.

Děkuji a přeji pěkný den,
Anna Králová.

 


A jeden tip na závěr – životopis do emailu nevkládejte na konci, ale ještě před tím, než začnete samotný email psát. Nestane se vám tak častá chyba, že se email ocitne v rukou adresáta bez životopisu. Nezapomeňte, že stejně jako u životopisu, i tady platí, že odpověď na pracovní inzerát byste měli šít pracovní pozici na míru.

 

Autor: Martina Polamová

Najděte svou vysněnou práci. Nyní máme 376181 nabídek