Odpověď uchazeči o zaměstnání

Tagy:

Datum vložení

vložen před 420 dny


Pokud se pravidelně zúčastňujete výběrových řízení a sedíte na straně poroty, víte, že vše začíná u podání inzerátu, následujícím výběrem vhodných uchazečů na osobní pohovor a zvolením vítěze pohovoru. Takových žádostí se vám tak může nahrnout na jeden inzerát i několik desítek a není jednoduché se všemi probrat. Co je však správné a zajistí vám to i nadále dobré jméno vaší společnosti, je odpovědět všem uchazečům.

Nejsme bláhový a je naprosto zřejmé, že nelze poskytnou všem fundovanou odpověď. Lze použít obecnou šablonu a tu lehce poupravit. To co dělá i z emailu profesionální dopis je oslovení jménem.

Ulehčete si práci

Dnes existují různé chytré programy a služby, které tuto práci udělají za vás. Vy si zvolíte jednu z mnoha šablon, takovou, která bude vystihovat profil firmy, a pak jen vyberete možnost, zda chcete oslovení celým jménem nebo třeba jen příjmením. Stisknutím jednoho tlačítka pak odešlete odpověď třeba i stovce uchazečů najednou. A věřte, že to je velká úspora vašeho času. Tyto služby se většinou, a je to cela logické, používají při negativní odpovědi. Kandidáti jednoduše nesplnili kritéria pro postup do dalšího kola výběrového řízení. Může to být nedostatečná kvalifikace, nesprávné vzdělání, nevhodná praxe apod. Prostě jakákoliv překážka proto, aby to v budoucnu fungovalo.

Pokud se rozhodujete, zda uchazečům napsat email nebo zavolat, vězte, že platí obecné pravidlo. Pokud už jste se s daným člověkem potkali anebo spolu hovořili, volte vždy osobní kontakt. Stačí zvednout telefon a věnovat dvě minuty na sdělení výsledku pohovoru. Ať už pozitivní nebo negativní. Uchazeč si to za svou snahu zaslouží. Jestliže jste spolu komunikovali pouze emailem, použijte jej i v tomto případě.

I zde, tak jako všude jinde, platí staré pořekadlo: „Chovejte se k druhým tak, jak chcete, aby se ostatní chovali k vám.“

Komunikace je zásadní

I vy jste kdysi stáli na druhé straně barikády a toužebně čekali na výsledek. Podle odborníků a statistik, skoro polovina uchazečů o práci očekává, sdělení rozhodnutí o postupu ve výběrovém řízení do jednoho týdne, od podání žádosti. Pamatujte, i když je odmítnete, je to vždy lepší než si hrát na mrtvého brouka. To by na vás zrovna nevrhalo dobré světlo. A takový uchazeč se může v budoucnosti stát vaším dodavatelem, zákazníkem nebo partnerem.

A jak by měla taková odpověď vypadat?

  • Oslovte jménem – Zvyšuje to prestiž a působí mnohem osobněji a profesionálněji. Žadatel o práci nabude pocitu, že jste se o něj skutečně zajímali.
  • Poděkujte za projevený zájem – Oceňte snahu a úsilí, které vynaložil při poslání žádosti.
  • Předejte zpětnou vazbu – Pokud máte za co pochválit, udělejte to. Jestliže ne, nic si nevymýšlejte. Předejte konstruktivní kritiku a pokuste se sdělit konkrétní věci ke zlepšení. Studium, praxe, vzhled nebo naučení se cizímu řeči.
  • Popřejte mnoho úspěchů při dalším hledání – Vždy dopis či telefonát zakončete pozitivně. Popřání štěstí ještě nikomu neublížilo. Můžete si životopis ponechat v databázi na později anebo uchazeče rovnou odkažte na další vhodné pozici k jeho profilu.

 

 

Najděte svou vysněnou práci. Nyní máme 394051 nabídek